Kiedy myśli się o motocyklistach, przed oczami staje raczej stereotypowy obrazek brodatego mężczyzny w skórzanej kurtce, jeansach, czarnym kasku i badanie pod szyją. Ktoś postronny mógłby pomyśleć, że chodzi tutaj tylko o logo i jak największą ilość ćwieków i nitów. Tak naprawdę ubrania motocyklowe zaprojektowane są po to, by jak najlepiej chronić kierowcą – co nie przeszkadza, oczywiście, w dobrym wyglądzie. Ubrania takie muszą być niezwykle trwałe. Kurtki, spodnie, rękawice – każdy element ubioru motocyklisty wykonany jest z najtwardszych, najsolidniejszych materiałów wytwarzanych na tej planecie, jak Kevlar, Cordura czy nylon. Materiały te, odpowiednio zestawione zatrzymują nawet kule i noże! Współcześnie wytwarzane rękawice, uzbrojone w zabezpieczenia z włókna węglowego, mają znieść bez uszczerbku otarcia nawet przy pełnej szybkości, a buty są wodoodporne i się nie ślizgają – jak buty Icon 1000 Retrograde Brown. Oprócz tego, wszystkie wkładki I zbroje ukryte w odzieży mają za zadanie chronić stawy I części ciała. Właściwie odzież ochronna jest rodzajem zbroi, akceptowanej społecznie i pasującej do innych okazji niż tylko przejażdżki motocyklowe, gdyż projektowana jest w taki sposób, by wyglądać zupełnie jak codzienne ubranie. Wiele osób waha się, czy lepiej postawić na starą, sprawdzoną skórę, czy raczej wybrać coś z nowoczesnych, tekstylnych ubrań. To zależy oczywiście od potrzeb danej osoby, ale jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa, prawdopodobnie lekka przewaga będzie po stronie odzieży skórzanej. Dobrze dopasowana kurtka czy spodnie – patrz Kurtka Rebelhorn Hunter-LJ Black – powinny pasować jak druga skóra, choćby to była skóra kozia. Skórę trudno rozerwać i niełatwo się ją zdejmuje, więc podczas upadku będzie dobrze chronić przed otarciami, więcej – zdarza się, że przetrwa wypadek bez szwanku i może być dalej użytkowana. Choć skóra nie została oczywiście stworzona, by przyjmować całą siłę uderzenia, oferuje jednak całkiem niezłą ochronę. Często ludzie mają swoje ukochane skórzane kurtki przez całe dekady. W gorące dni natomiast najlepiej wziąć pod uwagę model z perforacjami, czyli małymi dziurami, które doskonale chronią przed upałem, i doskonale spełniają funkcje wentylacyjne.
Kiedy już kupiłeś swoją wymarzoną skórę i towarzyszy ci ona w codziennych przejażdżkach, zwykłą koleją rzeczy jest to, że się brudzi, niszczy i zużywa. Co więc robić, by służyła przez długie lata. Pozwól jej oddychać. Najlepiej po każdej przejażdżce wywiesić kurtkę na zewnątrz , żeby wyschła, a nie pakować ją do szczelnego worka, żeby się przypadkiem nie skurzyła. Skóra, choć twarda i odporna, jest w gruncie rzeczy wrażliwa i wymaga specjalnej troski, co może też odnosić się do niektórych motocyklistów. Skóry nie należy prać w pralce, ani nawet oddawać jej do pralni chemicznej. Najlepiej delikatnie czyścić ją wilgotną szmatką lub specjalnymi środkami do czyszczenia. Regularnie należy skórę impregnować, co sprawi, że będzie wodoodporna i nie będzie się tak łatwo brudzić.