DRUGA MŁODOŚĆ MOTOCYKLISTY

DRUGA MŁODOŚĆ MOTOCYKLISTY

Łabędzi śpiew, druga młodość, wiek dojrzały – ilu ludzi, tyle określeń na ten czas w życiu, kiedy młodość zaczyna w końcu przemijać i koniecznie trzeba coś zrobić, by nie zmienić się w zramolałego staruszka, który wygraża innym kierowcom samochodów i ledwo toczy się po drodze. Wiele osób wraca do pasji z przeszłości, które były ważne wtedy, kiedy nikomu się jeszcze nie śniło, że wkrótce trzeba będzie je porzucić na rzecz utrzymania rodziny i robienia kariery – jak na przykład do motocyklów. Być może w późniejszym wieku bardziej zdajemy sobie sprawę z kruchości ludzkiego życia, ale również z tego, że jeśli już trzeba żyć, to tylko pełną piersią i realizując swoje pasje. Wolność, możliwość podróżowania, mniejsze zużycie paliwa, oszczędność, i co nie mniej ważne, ta ulga, że nie trzeba już stać w kilometrowych kolejkach samochodów przy wjeździe do miasta – to wszystko pociąga za sobą jazda motocyklem. Prawo europejskie nakłada pewne ograniczenia na młodych kierowców motocyklów, dlatego rośnie ogólna liczba kierowców w średnim wieku. Wielu z nich decyduje się powrócić do starej pasji, kiedy dzieci już dorosną i wyprowadzą się z domu, kiedy mogą w końcu sami, tylko z partnerem, ruszyć w drogę.

Dziś, w przeciwieństwie do lat siedemdziesiątych czy osiemdziesiątych, niemal każdy posiada jakiś samochód. Nic więc dziwnego, że miasta i drogi dojazdowe do nich stają się coraz bardziej zatłoczone, i ludzie w średnim wieku, wśród których jest największy odsetek dojeżdżających na co dzień do pracy, przerzucają się na szybsze i bardziej efektywne środki transportu.

Wiele dojrzałych osób pracuje też na odpowiedzialnych stanowiskach, na których stres jest w zasadzie chlebem powszednim. Dobrze mieć wtedy w zanadrzu hobby, które przynosi poczucie wolności i tego, że zostawia się za sobą wszystkie problemy. Dodatkowo, częstsze problemy rodzinne czy zdrowotne na motocyklu po prostu znikają. Kiedy słyszy się mruczenie silnika, czuje uciekający spod kół asfalt, problemy przestają mieć znaczenie, przynajmniej na chwilę. Dojrzali ludzie są też zazwyczaj rozsądniejszymi i bardziej świadomymi kierowcami, zwłaszcza na motocyklach, wiedzą, jak zachować się na drodze, i czego oczekują od innych użytkowników dróg.

Kierowcy w średnim wieku niekoniecznie chcą wyróżniać się na niekorzyść, za pomocą młodzieżowych kurtek, kasków z niekompletnie ubranymi paniami czy porwanych jeansów. Na szczęście, rynek wziął pod uwagę również ich potrzeby i oferuje ubrania, które z powodzeniem mogą być noszone nawet wtedy, kiedy już kilkakrotnie wymieniało się dowód osobisty: ubrania proste, a zarazem stylowe, jak kurtka Icon 1000 Oildale, Motto Wear Gallante czy kurtka Icon 1000 Retrograde Black, które nadają się dla osób w każdym wieku.

Dodaj komentarz